Ovo su najveći svjetski brendovi u 2018.

NJUJORK – Epl je zauzeo prvo mjesto na ovogodišnjoj listi najvećih svjetskih brendova, sa vrijednošću kompanije od 214,48 milijardi dolara. Na drugom mjestu je Gugl, a Amazon na trećem. 

Na drugom mejstu se, prema listi koju je objavila kompanija za strateško konsultovanje Interbrend, nalazi Gugl čija je vrijednost procenjena na 155,5 milijardi dolara s rastom od deset odsto u odnosu na prošlu.

Amazon drži treću poziciju sa rastom od nevjerovatnih 56 odsto, a vrijednost kompanije procijenjena je na nešto više od 100 milijardi dolara.

Dalje slijede Majkrosoft, sa 92,7 milijardi, uz rast od 16 odsto, zatim Koka-Kola sa 66,3 milijarde, ali sa gubitkom od pet odsto. Na šestom mjestu je Samsung koji je povećao vrijednost šest odsto i sada iznosi 59,8 milijardi dolara.

Kako prenose agencije, automobilske kompanije Tojota i Mercedes zauzimaju sedmo i osmo mjesto. Tojota ima vrijednost 53,4 milijarde dolara i rast od šest odsto, dok je Mercedes porastao dva odsto i vrijednost mu je procijenjena na 48,6 milijardi dolara.

Fejsbuk je deveti s vrijednosti od 45,1 milijarde američkih dolara, ali uz gubitak od šest odsto, dok je deseto mjesto zauzeo MekDonalds čije je poslovanje poraslo pet odsto, a njegova vrijednost je procijenjena na 43,4 milijarde.

Kriterijumi na osnovu kojih je napravljena lista od 100 najvećih svjetskih brendova su finansijski učinak proizvoda i usluge brenda, zatim uloga kompanije u donošenju odluka, kao i konkurentska snaga brenda i sposobnost da zadrži i održi potražnju i profit. Vestionline

Drugi čitaju