Iz UKC-a poručuju: Neophodan je veći angažman ljekara porodične medicine

Već dva puta, nakon pogoršanja epidemiološke situacije, donosi se odluka da se u zdravstvenim ustanovama rade samo hitni slučajevi.
Kada je bolničko liječenje u pitanju, iako se ne radi “hladni program” radi se, jako puno pacijenta dolazi zbog raznih hitnih razloga, infarkti, moždani udari, razne povrede i traume (saobraćajne nesreće, lomovi, padovi), porođaji i ostalo.

Svi ti pacijenti završe u bolnici, a posebna su priča COVID pozitivni.

Problem imaju pacijenti kojima treba pružiti primarnu zdravstvenu zaštitu (porodična medicina), koji s razlogom nisu zadovoljni načinom na koji se radi. Teško je doći do doktora, a kada se dođe ili ih pošalju u bolnicu ili im “na daljinu” propišu terapiju. Brojna pisma čitaoca smo dobili gdje kažu da ih doktor i “ne pipne”. O redovima ispred domova zdravlja i ambulanti da se ne govori.

COVID pozitivni pacijenti se liječe kod kuće do pogoršanja situacije. Obavlja se telefonsko savjetovanje, govori se pacijentu da piju vitamin C i sl. i kad se žale da im je loše, trpe bolove, imaju visoku temperaturu, ne mogu doći do doktora.

Ta praksa dovela je do situacije da u COVID bolnicu dolaze zapušteni pacijenti, sa već teškim upalama pluća. Na nedavnoj press konferenciji koju je održao Krizni štab Ministarstva zdravstva TK, na taj problem je ukazala dr. Dilista Piljić, glavni koordinator mješovitih ljekarskih timova u COVID bolnici, koja se sad isključivo bavi liječenjem COVID pacijenata.

– Mi imamo veliki broj pacijenata koji dolaze u teškom, zapuštenom zdravstvenom stanju jer se, očigledno, na nivou primarne zaštite ne obavljaju sve dijagnostičke i terapijske metode za koje su zaduženi. Dešava se da nakon dva sata po prijemu pacijent umre. Ovo je zdravstvena kriza koja nas još nije zadesila, a u kojoj se ili slabo snalazimo ili nećemo da se snalazimo. Što se tiče UKC-a, put pacijenta uspostavljen je u martu, i put savršeno funkcioniše. Kad mi dođe pacijent ja znam tačno šta treba uraditi, kao i svi ljekari UKC-a Tuzla.

Problem je istakao i direktor UKC-a Tuzla Vahid Jusufović koji je prozvao one iz domova zdravlja u TK da rade svoj posao i ne šalju pacijente koje mogu sami liječiti.

Evidentan je zamor uposlenika i brzo trošenje opreme. Jusufović je naglasio da se oprema može nabaviti ali zdravstevno osoblje ne može. Također je uputio apel kolegama iz zdravstvenih ustanova sa područja TK, da ne šalju pacijente u UKC Tuzla koji oni mogu sami riješiti.

– Nije svako febrilno stanje COVID pacijent. Ako ne odrađuju svoj dio posla onda neka nam ustupe radnu snagu da gore rade u UKC-u, kazao je Jusufović te dodao, medicinska zaštitna oprema se strahovito brzo troši, posebno rukavice i maske. Mi smo u martu imali pola miliona pari rukavica, još smo 300.000 dobili ili kupili, na dnevnoj bazi se troši 5000 do 6000 pari rukavica.

Dosadašnja praksa u primarnoj zaštiti stvara nepotrebnu gužvu u UKC-u, opterećenje zdravstvenih radnika UKC-a, te dolazi do opravdanog nezadovoljstva pacijenta. Mjesecima traje problem sa koronom ali niz je pacijenta koji imaju druge tegobe i probleme i koji trpe zbog takvog načina rada. Nadamo se da će žalbe građana i apeli zdravstvenih radnika iz bolnica uroditi plodom.

Ovdje treba dodati i enormno operećenje ljudi koji rade na testiranju. Bez odmora rade od početka pandemije, treba naći načina kako da se proširi tim ljudi koji obrađuje uzorke.

S.M.

(tuzlarije.net)


{$excerpt:n}