KORONA JE MALA MACA ZA OVO: Godišnje 300 osoba izgubi život na bh. cestama, kada će država početi liječiti ovu “bolest”?

“U nesreći kod Tešnja život su izgubile sestre od 10 i 19 godina “, “Prozor: Mladić P0GINU0 kada se s kamiona otkačila prikolica i ud*rila u njegov automobil”, “Kod Prijedora P0GINU0 motociklista u su*aru s policijskim vozilom”, “Vozač automobila P0GINU0 u su*aru s kamionom u Prnjavoru”, “Jedna osoba P0GINULA u prevrtanju automobila kod Trnova”…

Ovo su neki od naslova koji su punili “crne hronike” u samo posljednjih dvadesetak dana.

Motocoklisti su još P0GINULI u Jablanici, Maglaju, u nesrećama kod Tuzle i Kaknja….

Javnost je posebno P0TRESLA nesreća trećeg dana Kurban-bajrama u Šijama kod Tešnja u kojoj su život izguble sestre Nafa (19) i Ermelina Ažić (10). Sva B0L svijeta se sručila na tešanjski kraj.

Dok se društvo B0RI s pandemijom COVID-19, olako se prelazi preko činjenice da desetine mladih i nešto starijih građana Bosne i Hercegovine gotovo svakodnevno P0GINE na našim drumovima.

Iako ćemo se suglasiti da su uzroci nesreća nerijetko povezani s “ljudskim faktorom”, uključujući i sasvim svjesno kr*enje saobraćajnih propisa, ne možemo zanemariti i neke objektivne OK0LN0STI u kojima se odvija naš saobraćaj, uključujući i stanje cesta, gustinu prometa, teretnjake na cestama, nepreglednost itd.

“Naž*lost, svi smo zaokupljeni PR0BLEMIMA AZRAZE od COVID-19, pa se vrlo malo, gotovo nikako se ne bavimo ‘OB0LJENJEM’ i pitanjem sm**nosti u saobraćaju na području Bosne i Hercegovine. Iako smo po P0VREDAMA i SMR*N0STI u tom segmentu neusporedivo “G0RI” od COVID-19. Moramo shvatiti da saobraćaj odnosi živote. Po ovom osnovu na području Bosne i Hercegovine na godišnjem nivou imamo oko 300 osoba koje P0GINU u saobraćaju, te 8-9 hiljada ljudi koji budu P0VRIJEĐENI u istom periodu. Svakako da posljedice većina nas zna. Ono što ne znamo i što nećemo da radimo da jeste ulažemo u poboljšanje faktora sigurnosti saobraćaja na bh. cestama”, kaže za Radiosarajevo.ba profesor Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu prof. dr. Osman Lindov.

Prema njegovim riječima, svi se trebaju ulagati u poboljšanje faktora sigurnosti u saobraćaju od države BiH, preko entiteta do lokalne zajednice.

“Mi već 12 godina od prvog donesenog Zakona o sigurnosti na putevima u Bosni i Hercegovini nismo napraviti strategiju i akcioni plan za sigurnost cestovnog saobraćaja. Moram istaći da je novi ministar transporta Bosne i Hercegovine, dr. Vojin Mitrović, prije 15 dana, a poslije 12 godina čekanja, formirao Vijeće za sigurnost saobraćaja. To Vijeće će se 0RGANIZIRAN0 baviti PR0BLEMIMA sigurnosti saobraćaja na području Bosne i Hercegovine, zajedno s nižim nivoima vlasti iz oblasti saobraćaja i transporta. Zadat je i program gdje se treba u narednom periodu definirati i izraditi Strategija, te Akcioni plan sigurnosti u saobraćaju na području Bosne i Hercegovine”, govori profesor Lindov.

Nadalje, napominje kako bi trebalo raditi i na ostaloj mreži cesta u Bosni i Hercegovini, jer se to pokazalo kao dobra praksa koja može sa ne tako velikim finansijskim sredstvima umanjiti broj saobraćajnih nezgoda odnosno posljedica.

“Svakako za ovakve projekte treba osigurati znatno veća financijska sredstva, odnosno osigurati stalni priliv po osnovi sanacije i rekonstrukcije lokacija i dionica iz svih segmenata transporta i saobraćaja koji imaju “koristi” od saobraćaja i transporta, a to su: Ministarstva transporta, osiguravajuća društva, distributeri naftinih derivata, transporteri i dr.”, zaključio je profesor Lindov.

U nadi da se ovim pitanjem nećemo ponovo baviti tek kada se suočimo sa novim, možda i većim saobraćajnim nesrećama, sa, ne daj Bože, većim brojem sm**nih slučajeva, preporuka je vlastima na svim razinama da se ovim pitanjem počnu hitno baviti.

Zbog života i sigurnosti svih nas

The post KORONA JE MALA MACA ZA OVO: Godišnje 300 osoba izgubi život na bh. cestama, kada će država početi liječiti ovu “bolest”? appeared first on usn.ba.


{$excerpt:n}