Hotelijeri se oslanjaju na domaće goste. Pogledajte kakve su cijene na Jadranu



Usporedili smo cijene hotela različitih kategorizacija u tri destinacije na Jadranu u drugoj polovici lipnja ove godine. Cijene su na bazi 7 noćenja s doručkom za četveročlanu obitelj.

U Rovinju u hotelu s 5 zvjezdica sedmodnevni boravak stoji oko 48.000 kuna. U hotelu s 4 zvjezdice košta oko 17.300 kuna. U hotelu s 3 zvjezdice cijena sedmodnevnog boravka na bazi noćenja s doručkom pak stoji oko 8400 kuna.

Što se tiče hotelskog smještaja u Zadru, ondje će četveročlanu obitelj boravak u hotelu s 5 zvjezdica stajati 44.450 kuna. Hotel s 4 zvjezdice znatno je jeftiniji pa sedmodnevni boravak stoji oko 16.000 kuna, dok tjedan dana u hotelu s 3 zvjezdice košta oko 9500 kuna.

U gradu Hvaru samo je jedan hotel s 5 zvjezdica sa sobama u koje se mogu smjestiti maksimalno dvije osobe, a cijena sedmodnevnog boravka u njihovoj najpovoljnijoj sobi stoji oko 20.000 kuna. Što znači da bi za četveročlanu obitelj cijena bila 40.000 kuna. Sedmodnevni boravak u hotelu s 4 zvjezdice u gradu Hvaru četveročlanu obitelj stoji 28.000 kuna, dok je cijena boravka u hotelu s tri zvjezdice oko 12.115 kuna.

Pregledali smo i sve stranice koje prodaju kupone s popustima, a na njima smo pronašli tek nekoliko hotela koje nude veće akcije, no to je zanemariva brojka u odnosu na ukupan broj hotela na hrvatskoj obali.

Ostojić: Nema generalnog spuštanja cijena u hotelima

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) koja okuplja vodeće hotelijerske kuće u Hrvatskoj, za Index je rekao da nema generalnog spuštanja cijena kod hotelijera,piše Index

Svaki hotel, navodi, definira svoju cjenovnu politiku sukladno potražnji na tržištu.

Veljko Ostojić

“Ne može se reći da su sad cijene niže do 20 posto u odnosu na lani. U nekim hotelima jesu, u nekima nisu, sve ovisi o kojem se objektu radi i za koje razdoblje. Ako je u nekim terminima potražnja slabija, onda se često pribjegava spuštanju cijena. Sve velike hotelske kuće imaju softvere koji na temelju podataka definiraju cijene, a uprava onda donosi odluke hoće li cijene spustiti ili ne”, rekao je za Index Veljko Ostojić.

Stvar je, navodi, u omjeru ponude i potražnje te procjene pružatelja usluga. Svi promatraju što će se događati narednih dana, odnosno tjedana.

“Neki će si moći priuštiti hotel, neki ne”

“Turistički sektor funkcionira na globalnom tržištu. Na pitanje hoće li si Hrvati ove godine moći priuštiti ljetovanje u hotelu, teško je dati odgovor jer to pitanje ovisi zapravo o visini plaća građana i njihovom standardu, tu se ne radi o cjenovnoj politici pružatelja usluga”, rekao je Ostojić.

Zaključuje kako će si stoga neki moći priuštiti ljetovanje u hotelu, a neki ne. Takva je situacija bila i prijašnjih godina.

“Sad se ne događa nikakva posebna situacija oko toga, iako se sad često vrši pritisak da bi zapravo Hrvati, sad kad nema potražnje, mogli doći na ljetovanje u hotele. Možda će neki i moći, ali pitanje je u kojim terminima i kojim objektima. Ono što je sad aktualno, ovi bliži termini u lipnju su sigurno povoljniji nego u srpnju i kolovozu jer se tada globalno diže potražnja. Hotelima raste buking za srpanj i kolovoz, pa i rujan”, rekao nam je Ostojić.

“Hotelijeri doslovno iz dana u dan donose cjenike”Smatra kako bi niže cijene mogle ponuditi one hotelske kompanija za objekte u koje nisu puno ulagali pa su nižeg cjenovnog razreda i za njih je slabija potražnja.

“Hotelijeri doslovno iz dana u dan donose cjenike. Nema jednoznačnog smanjivanja cijena, nikad se to tako nije radilo pa ni sad. Svaki pružatelj usluga donosi odluke temeljem ponude i potražnje”, kazao nam je Ostojić.

Fain: Dosta hotelijera je reklo da nema šanse da spuste cijene

Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), za Index je rekao da globalno hotelijeri nisu snižavali cijene.

“Svatko ima pravo donositi svoj poslovni plan pa su pojedini hoteli išli s nižim cijenama i dodatnom uslugom koja prije nije bila uključena. Tako neki hoteli sad daju polupansion po cijeni noćenja s doručkom. Postoje razne akcije i čuo sam da su pojedini hoteli spustili cijenu i do 35 posto. No s druge strane, imam informacije da veliki broj hotela ne želi spuštati cijene. Rekli su da nema šanse da je spuste jer ako je jednom spuste, da će im se biti teže vratiti. Radije će ovu godinu raditi s manjim obujmom gostiju i progurati ovu godinu pa iduće nastaviti”, rekao je za Index Fain.

Istaknuo je da svi prate što radi konkurencija i da se ponašaju u skladu s tim.

“Znamo samo par hotela koji su spustili cijene ove godine. Neki imaju akciju ‘boravi 7 noći, plati 5’. Takvu su akciju lani imali u svibnju, a sad tu akciju imaju i za kraj lipnja i za srpanj. Neki su u aranžman uključili i dodatnu večeru ili pak poklanjaju masažu”, rekao je za Index Fain.

Javila nam se jedna velika hotelska kompanija, oslanjaju se na domaće goste

Poslali smo upite i svim velikim hotelijerskim kompanijama, no odgovor je stigao samo iz Bluesun Hotela.

Njihovi hoteli u Brelima, Tučepima i Bolu otvaraju se 10. lipnja, ususret prvom produženom vikendu u mjesecu. S obzirom na situaciju i kašnjenje sezone, na svakoj od ovih destinacija otvara se, za početak – jedan hotel. Sve goste koji su bukirali i ostale Bluesun hotele na ovim destinacijama, bez obzira na cjenovni razred, smjestit će u svoja četiri najtraženija hotela, a ostali će se hoteli na destinacijama otvarati postupno, u skladu sa zahtjevima tržišta. Računaju da će ih otvoriti početkom srpnja.

Do početka ožujka stanje rezervacija za sezonu bilo je, kažu nam, jednako onome iz istog perioda 2019., a onda su se sredinom mjeseca vidljivo usporavale. Krajem ožujka, nastupanjem mjera ograničenja putovanja, odnosno zatvaranja granica i karantene, rezervacije su u potpunosti stale. Krajem travnja ponovno se aktivirao booking za lipanj, srpanj, kolovoz i rujan, a od kraja svibnja tržište se vidno oporavlja. Kako bi se taj trend dodatno stimulirao, uveli su i dodatni popust od 20 posto za otvaranje hotela.

“Inače, prvi rezultati akcije koju smo plasirali uoči otvaranja hotela su ohrabrujući i daju nam za pravo vjerovati da će špica sezone izgledati dosta bolje od predviđanja. Kako bismo maksimalno izišli u susret naših gostima, olakšali smo uvjete rezervacija i izmjene postojećih rezervacija”, rekao nam je Stjepko Šošić, direktor upravljanja prihodima Bluesun Hotela.

Otvaranje hotela prilagodili domaćim gostima

Zasad su, navodi, rezervacije diktirane i situacijom u avioprometu. Naime, one sada u većem broju stižu s tržišta s kojih gosti mogu doći osobnim automobilom – prvenstveno iz Slovenije, Češke, Slovačke, Austrije, Poljske, Mađarske i Hrvatske.

“Priljev rezervacija s tradicionalnih tržišta, Njemačke i Skandinavije očekujemo kroz srpanj, nakon stabilizacije avioprometa. Ova sezona bit će kraća s jakim trendom last minute rezervacija, što je i očekivano, jer iako gosti žele rezervirati, ipak čekaju stabilizaciju situacije. Pozitivno je to što se naši stalni dugogodišnji gosti javljaju u sve većem broju i rezerviraju odmor, a gosti s područja na kojima se čeka popuštanje mjera intenzivno zovu i interesiraju se za naše destinacije”, rekao je za Index Leo Urlić, direktor prodaje i marketinga Bluesun Hotela.

S obzirom na različitu epidemiološku situaciju na emitivnim tržištima i na činjenicu da je dio njih isključivo vezan na aviopromet koji se tek uspostavlja, ove godine Bluesun u većem broju računa na domaće goste.

“Zbog toga smo i prilagodili datum otvaranja hotela na destinacijama da ih potaknemo da iskoriste produženi vikend i otvore sezonu, a pozivamo ih i da iskoriste i drugi produženi vikend krajem lipnja na našim destinacijama”, kazao nam je Stjepko Šošić.


{$excerpt:n}