Neobična profesorica iz Mostara: Sabina Dumpor učenicima predaje u stihovima

Nakon diplomiranja, od 2014.godine opet se našla među školskim klupama, kada je počela sa stažiranjem u Srednjoj medicinskoj školi u Mostaru.

Od 2017. godine Sabina predaje biologiju u Drugoj gimnaziji i u Srednjoj tekstilnoj i poljoprivrednoj školi, i mikrobiologiju s epidemiologijom u Srednjoj medicinskoj školi u Mostaru.

Posjedovati znanje je jedno, međutim, to znanje prenijeti na druge nešto je sasvim drugo.

Njen način predavanja više nije klasičan. Sve sada radi na vrlo jedinstven način. Svojim učenicima znanje prenosi kroz rime, što je podijelila i na društvenim mrežama.

Sve je krenulo sasvim spontano, priča Sabina za “Hayat“.

“Jednom prilikom, prije ulaska u učionicu, čula sam jednog učenika kako sa drugovima recituje neke stihove naših pjevača, na što sam ja dodala: “Hajde da mikrobiologiju pričamo u stihovima, na primjer mene stomak boli, možda je Escherichia coli…itd” i taj čas je jednostavno krenulo. Radili smo novu lekciju gdje sam ja spontano počela stihove pričati u skladu sa tekstom koji je bio na prezentaciji. Pošto je to sve počelo u Srednjoj medicinskoj školi, onda sam ja napisala tu prvu pjesmu o bakterijama koju sam odlučila da snimim i postavim na društvene mreže (Facebook i Instagram). Taj prvi snimak je dobio preko 30. 000 pregleda na Instagramu. Poslije toga, objavila sam još tri “lekcije” koje isto tako imaju mnogo pregleda. Napisala sam još dvije nove koje ću uskoro snimiti”, pojasnila nam je Dumpor.

Kada je počela pričati u stihovima/rimama učenici su bili oduševljeni pa su to čuli i oni iz drugih odjeljenja kojima više ne predaje.

“Počeli su da govore da im se moje rime sviđaju i da su ih upamtili. Onda su učenici, budući frizeri, htjeli da napišem nešto i za njih, pa je tako nastala i sljedeća pjesma. To je samo meni dalo dalje vjetar u leđa da nastavim to raditi, što se pokazalo pozitivno u svakom smislu”, priča nam Sabina.

Učenje je lakše kroz kreativnost, a nije prošlo dugo vremena kada su na njenim časovima đaci počeli sami smišljati rime.

To je sve ipak počelo pri kraju prvog polugodišta, kada su već uglavnom završena ispitivanja, ali smo se dogovorili za drugo polugodište da će umjesto uobičajenih prezentacija, grupno pisati pjesme o pojedinim skupinama virusa, na šta su rado pristali.

Prepričala nam je ukratko i kako izgleda jedan čas koji ona vodi.

“Na svakom času koristim powerpoint prezentaciju pošto ipak predajem predmet gdje slika ili video projekcija govore više od hiljadu riječi. Na mojim časovima nema diktiranja, komuniciram sa učenicima, aktivno su uključeni u rad. Stihovi/rime dolaze spontano na svakom času, i obično ih ne planiram. To samo krene I što mi je još drago, učenici su počeli pisati stihove o lekcijama, predmetu i kažu da sam ih zarazila sa njima. Obično kada uđem na čas, oni samo kažu da je neko od njih ili svi oni napisali pjesmu i da je ja pročitam naglas svima”, navodi ona.

Nisu samo učenici oduševljeni Sabininom krativnošću. Mnoštvo divnih komentara dobila je I od svojih kolega. Predložili su joj se prijavi za izbor najinovativnijeg nastavnika koji se bira svake godine.

“Možda od drugog polugodišta i druge kolege se pridruže mojoj kreativnoj metodi. Ja sam sretna jer radim ono što volim, što sam našla način da biologiju i mikrobiologiju prikazujem na jedan malo drugačiji i za mene zabavniji način gdje i mimo učenika, sa tim upoznajem i druge prijatelje, poznanike, učenike drugih škola, studente…itd. Inspiracija i kreativnost potiču mene da budem uspješna profesorica”, zaključuje Sabina.


{$excerpt:n}