Hipokrat je još u petom vijeku prije nove ere, pri postavljanju dijagnoze i terapije pitao pacijenta:

 

"Kakva se hrana uzima, kakva je klima i lokalna prirodna sredina u kojoj pacijent živi?  Kakve su vam navike, način života, aktivnosti, ponašanje, spavanje i snovi ?".

 

Posljednje na listi je: Šta vas boli, gdje vas boli ? Danas kada odemo kod ljekara prvo nas pitaju to, a ostalo je manje važno.

 

 Postoje određena pravila koja čovjeku mogu pomoći i produžiti život do 20 godina i da očuva svoje najveće bogatstvo koje ima a to je zdravlje.

 

 

Vaša “šifra zdravlja” je 0-3-5-140-5-3-0 a ona predstavlja ključ za pravilan način života koji će Vam omogućiti dug život. “Šifra” zapravo znači sljedeće :

 

 

 

0 – Život bez pušenja cigareta je pre svega preduslov za zdravlje pluća i kardiovaskularnog sistema, ali cigarete nepovoljno djeluju na svaki aspekt Vašeg zdravlja. Ako ste pušač, obradujte svoje tijelo i ostavite cigarete zauvijek.

 

3 – Ne morate se aktivno baviti sportom ili ići na razne programe mršavljenja, ako to ne želite. Vaše srce traži bar 3 km šetnje dnevno. Možete trčati, voziti bicikl ili otići na posao pješice.

 

5 – Dnevni unos kalorija rasporedite u pet manjih obroka. U svoju ishranu uvedite što više voća i povrća, a smanjite unos masti i prostih šećera. Osobe koje redovno konzumiraju voće i povrće imaju nižu vrednost holesterola, manju tjelesnu masu i veću otpornost prema bolestima.

 

140 – Gornji pritisak veći od 140 milimetara živinog stuba znatno povećava rizik od srčanih bolesti. Zato redovno provjeravajte vas krvni pritisak!

 

5 – Holesterol je neophodan za normalno funkcionisanje organizma, ali ako njegove vrednosti pređu granicu od 5 mmol/L može dovesti do ateroskleroze i razvoja kardiovaskularnih bolesti.

 

3 – Takozvani loš holesterol se mora održavati na vrednostima manjim od 3 mmol/L.

 

0 – Bavljenje fizičkim aktivnostima, pravilna ishrana i izbjegavanje stresnih situacija mogu pomoću u sprečavanju gojaznosti. Šećerna bolest povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti i ako postoji mora se adekvatno liječiti.

 

 

Međunarodni dan borbe protiv raka obilježava se svake godine 4. februara i predstavlja za sada jedinu inicijativu pod kojom cijeli svijet može da se udruži u borbi protiv globalne epidemije raka.

 

Oko 30-40 posto slučajeva obolijevanja od raka se može spriječiti, stoga ako primjenjujemo ovu "šifru zdravlja" u svom životu sasvim sigurno možemo spriječit ovu opaku bolest.

 

Rak je jedan od vodećih uzroka smrti u svijetu, te svake godine na ovaj dan WHO(Svjetska zdravstvena organizacija) i Međunarodna unija za borbu protiv raka promovišu načine za ublažavanje globalnog opterećenja društva ovom bolešću.

 

Prevencija raka i podizanje kvaliteta života pacijenata oboljelih od raka su teme koje se iz godine u godinu ponavljaju.

 

Svake godine više od 14 milijuna ljudi bude dijagnosticiran rak, a 7,6 milijuna ljudi u svijetu umre od nekog oblika ove bolesti, podaci su Svjetske zdravstvene organizacija.

 

Autor: prof. Edin Š. / tkportal.ba